Fant du ikke det du lurte på?
Vi er her for å hjelpe deg. Send en e-post så hjelper vi deg så fort vi kan. I enkelte perioder må det påberegnes noe lengre svartid.
Brukervilkårene nedenfor utgjør kontoavtalen du (heretter «Kunden» eller «du/deg») inngår med Fabel Lyd AS (heretter «FABEL» eller «vi») når du oppretter en brukerkonto hos FABEL. Disse vilkårene fastsetter betingelsene for din bruk av FABELs lydboktjeneste «Tjenesten»). Du plikter i tillegg å følge de særlige lisensvilkår som du må akseptere ved nedlasting av vår app, og de spesifikke abonnementsvilkår som følger av de abonnement du måtte tegne som ledd i Tjenesten.
Som Kunde med brukerkonto hos FABEL har du tilgang til en begrenset versjon av Tjenesten. Brukerkontoen gir deg tilgang til et begrenset utvalg lydbøker og lydserier, tilgang til å utforske og prøvelytte til store deler av vårt utvalg, og tilgang til de fleste av appens funksjoner.
Som ledd i Tjenesten kan du mot vederlag tegne ulike abonnement som gir tilgang til utvidet mengde lydbøker og annet lydinnhold samt særlige funksjonaliteter som angitt i det enkelte abonnement. På nærmere vilkår som fremgår av abonnementet, vil slike abonnement også kunne gi tilgang til flere lytteprofiler som kan brukes innad i din familie/husstand.
Tjenesten er tilgjengelig for personer med et norsk mobiltelefonnummer. Du må være over 18 år, eller ha samtykke fra foresatte, for å opprette en brukerkonto.
FABEL kan endre gjeldende brukervilkår ved å publisere en oppdatert versjon på fabel.no. FABEL vil orientere deg om endringer i brukervilkårene enten ved direkte henvendelse eller ved varsling om endringene ved neste gangs bruke av Tjenesten. Så lenge tjenesten opprettholdes, anses dette som aksept av vilkårene.
I overensstemmelse med lov om opplysningsplikt og angrerett m.m. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) har du 14 dagers angrerett på kjøp regnet fra og med den dato avtalen ble inngått.
Dersom du angrer kjøpet, skal dette meldes skriftlig til FABEL enten ved innsendelse av utfylt standard angrerettsskjema, ved melding via Facebook Messenger eller på e-post til [email protected] innen 14 dager etter at abonnementsavtalen og/eller kontoavtalen ble inngått. Se fabel.no/kundeservice/kontakt-oss.
Du kan opprette en brukerkonto hos oss selv om du ikke har et aktivt abonnement, men du må ha en brukerkonto for å ha et aktivt abonnement
Tjenesten, herunder de enkelte abonnement, løper inntil den sies opp. Du vil fortsatt ha tilgang til din brukerkonto etter oppsigelse av abonnement, med mindre oppsigelsen er spesifisert til også å omfatte din brukerkonto.
Med mindre det er avtalt bindingstid, kan du si opp avtalen med rimelig varsel til oss. Ved månedlig forskuddsbetaling, får oppsigelsen virkning fra neste betalingsperiode.
For oppsigelse av abonnementet og/eller brukerkonto, gå til www.fabel.no og logg inn. Gå deretter til Min Konto og velg Oppsigelse.
Fabel har rett til å endre innholdet i Tjenesten, herunder endre og/eller avvikle ulike typer abonnement, endre funksjonalitet, krav til teknisk plattform og/eller antall brukere per abonnement. Ved avvikling av abonnement, vil FABEL flytte eksisterende Kunder over på et annet abonnement. Endringer som påvirker Tjenesten negativt for Kunder på en ikke uvesentlig måte, vil bli varslet via e-post senest 30 dager før endringen trer i kraft. Bruker som ikke ønsker å akseptere endringen, har rett til å heve avtalen innen 30 dager etter mottatt varsel eller 30 dager etter endringene ble foretatt dersom dette tidspunktet er det seneste.
Du vil kunne oppleve at Tjenesten av og til blir utilgjengelig. Kortvarige avbrytelser anses bare som mangler når avbrytelsene er mer enn uvesentlige eller inntreffer flere ganger. Vi forbeholder oss også retten til å stenge Tjenesten i kortere perioder for vedlikehold, oppgraderinger og lignende. Du vil finne mer informasjon om dette på våre nettsider.
Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes forhold på FABELs side, kan FABEL stoppe tilgangen til hele eller deler av Tjenesten. Ved vesentlig mislighold av avtalen fra din side, kan FABEL heve avtalen.
Informasjon knyttet til deg, som er tilgjengeliggjort av deg eller gjennom din bruk av Tjenesten, kan benyttes til drift, fremstilling, forbedring og leveranse av Tjenesten, og til å foreta stikkprøver for å undersøke hvorvidt vilkårene som gjelder for ditt abonnement, herunder med hensyn til antall samtidige avspillinger, overholdes. Videre kan slik informasjon benyttes i forbindelse med intern statistikk og i videreutviklingsøyemed.
Du gir FABEL rett til å innhente nødvendig teknisk informasjon fra teleoperatører, nettverksleverandører og lignende i den hensikt å kunne tilby Tjenesten. Teknisk informasjon skal blant annet inkludere mobilnummer, IP-adresse og terminaltype. Slik informasjon distribueres ikke til tredjepart med mindre dette er tillatt i henhold til norsk lov.
FABEL har rett til å kommunisere elektronisk med deg via e-post og SMS med informasjon om tilbud, endringer eller annet som omhandler Tjenesten, så lenge du har en kontoavtale. Du kan imidlertid velge bort markedsføring på mobil og e-post. Selv om du velger å avmelde deg fra markedsføring i disse kanalene vil vi fortsatt kunne sende deg kommunikasjon knyttet til avtaleforholdet med Fabel. Dette kan inkludere, men er ikke begrenset til, oppdateringer om tjenesten, betalingsingsinformasjon og andre nødvendige administrasjonsbeskjeder. FABEL kan også henvende seg til deg på Tjenestens nettsted.
Vi vil kunne gi deg personlig tilpasset markedsføring, basert på din lytteratferd, hvordan du har brukt våre tjenester, samt responderer på vår kommunikasjon, for bedre tilpasning til dine behov og interesser.
FABEL har rett til helt eller delvis å overdra sine rettigheter og forpliktelser til tredjepart.
Innholdet i Tjenesten er beskyttet av opphavsrett og etter omstendighetene andre immaterielle rettigheter som tilhørende FABEL eller tredjeparter, herunder forlag mv. Du kan bare benytte Tjenesten til privat og personlig bruk, og på enheter eller systemer som enten tilhører deg personlig, eller som du har en leieavtale for, forutsatt at disse enhetene eller systemene er teknisk kompatible med Fabels system for beskyttelse av innhold.
Bruk som ikke er eksplisitt tillatt etter avtalen, herunder kopiering, videresalg, markedsføring eller annen offentliggjøring av innholdet, er forbudt med mindre du innhenter skriftlig forhåndssamtykke fra FABEL og de respektive rettighetshaverne til det aktuelle innholdet.
Du forplikter deg til å overholde rettighetsbegrensningene som gjelder for Tjenestens innhold, samt Tjenestens øvrige vilkår. Det er heller ikke tillatt å foreta flere samtidige avspillinger enn abonnementet tillater, eller omgå tekniske mekanismer i Tjenesten som har som formål å beskytte innhold. Brukernavn og passord er personlige og må ikke deles med andre. Unntak gjelder slik deling av brukernavn og passord innen din familie/husstand som er nødvendig for at abonnement som tillater flere brukere skal kunne deles i samsvar med vedkommende abonnements nærmere vilkår.
For tjenestekomponent som forutsetter midlertidig lagring av innhold (”offline mode”) på dine enheter, gjelder tilsvarende begrensninger for det midlertidig lagrede innholdet. Du har bare lov til å tilegne deg tilgang til slikt innhold via mekanismer som er naturlig tilgjengelige via Tjenesten.
Du er ansvarlig for at opplysningene som ble oppgitt ved registrering er korrekte, herunder at den oppgitte e-postadressen og mobilnummer er korrekt og aktiv. Ved endringer i slike opplysninger, skal endringene registreres på fabel.no.
Dersom du har et abonnement som tillater flere lytterprofiler, er du som Kunde ansvarlig for at brukervilkårene også etterleves av brukere med lytterprofiler tilknyttet din avtale med oss.
Tvister som oppstår mellom partene skal søkes løst i minnelighet. Hvis partene ikke kommer til enighet om en minnelig ordning, kan du ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling, eventuelt også bringe saken inn for Forbrukerklageutvalget dersom mekling ikke fører frem. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klage kan inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Behandlingsansvar
Fabel Lyd AS (org nr. 945872357) er dataansvarlig for merkenavnet Fabel sin databehandling.
Fabel forplikter seg til å beskytte dine personopplysninger i henhold til gjeldene lovgiving. Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi samler inn, bruker og deler informasjon om deg når du besøker våre nettsider, bruker våre tjenester eller handler i våre butikker, og hvilket juridisk behandlingsgrunnlag som ligger til grunn for behandlingen. Denne personvernerklæringen er laget med støtte av Oculos AS.
Vi behandler i hovedsak opplysninger om deg i følgende tilfeller:
Vi bruker persondata i følgende sammenhenger:
Direkte markedsføring
I henhold til kontoavtalen mellom deg og oss, og basert på våre plikter og rettigheter som angitt i brukervilkårene (punkt 5), sender vi deg informasjon som er relevant for tjenestene du allerede bruker. Dette inkluderer oppdateringer, råd, tips og tilbud relatert til vårt eksisterende innhold.
Juridisk grunnlag: Artikkel 6(1)(f) i GDPR, som tillater oss å kommunisere med deg om produkter og tjenester som ligner de du allerede bruker, i tråd med markedsføringsloven §15(3). Du kan når som helst reservere deg mot markedsføring via kommunikasjon du mottar, eller via “Min Profil.”
Hvis du ikke har en konto hos oss, men ønsker å motta nyhetsbrev, skjer dette basert på samtykke du har gitt, i samsvar med GDPR Artikkel 6(1)(a).
Profilering og analyse
Vi har i punkt to beskrevet hvordan vi lager en personalisert opplevelse i vår lytte-app. I tillegg ønsker Fabel å gjøre markedsføring og kommunikasjon mer personlig tilpasset i noen sammenhenger. For å kunne gjøre dette kan vi bruke opplysninger som navn, kontaktinformasjon, kundeforhold til Fabel, benyttelse av våre tjenester og andre opplysninger du gir til Fabel, og i de tilfeller hvor slik profilering er påregnelig, for å gjennomføre analyser og segmentering med den hensikt å forstå dine preferanser, eller for at vi skal kunne identifisere relevante målgrupper for kommunikasjon.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav f).
Du kan be om en begrensing av profilering til bruk i markedsføring basert på dine kundedata, ved å kontakte oss på [email protected].
Webanalyse og retargeting
I punkt 2 har vi beskrevet hvordan vi samler inn data på våre nettsider. Her vil vi forklare hvordan vi bruker dataene. All statistikk og analyse er basert på aggregerte data og anses som anonym, noe som betyr at informasjonen ikke kan knyttes til enkeltpersoner og derfor ikke regnes som personopplysninger under gjeldende personvernlovgivning.
Behandlingsgrunnlaget for generering av anonym statistikk er personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 bokstav f).
I de tilfeller du har gitt aktivt samtykke i henhold til artikkel 6 nr. 1 bokstav a) gjennom cookie-banneret til deling av data og digital annonsering basert på cookies, bruker vi følgende verktøy og tjenester til å behandle data:
Analyseverktøyet Google Analytics
Denne tjenesten leveres av Google Inc. og bruker cookies for å analysere hvordan brukerne benytter nettstedet. Informasjonen som genereres, inkludert IP-adresse, sendes til Google og lagres på servere i USA. Google er sertifisert gjennom Data Privacy Framework Program (DPF) og forplikter seg til å behandle personopplysninger i tråd med rammeverket. Google bruker denne informasjonen for å vurdere bruken av nettstedet, sammenstille rapporter om aktiviteter på nettstedet for eieren av nettstedet, samt yte andre tjenester i tilknytning til aktiviteter på nettstedet og bruk av Internett. Det samles ikke personlig informasjon om deg som bruker. Vi bruker Google Analytics for å analysere bruken på våre nettsider. Vi får informasjon om hvilke sider som er mest besøkt, hvor brukerne kommer ifra (land og hvilke kanaler som førte dem til våre nettsider, og på hvilke tidspunkter sidene er mest besøkt. Dataene gir oss mulighet til å ha oversikt over hvor mange unike brukere vi har og hvordan de bruker våre nettsider, slik at vi kan tilpasse og forbedre tjenesten.
Bruk av Google Ads
Vår nettside benytter Google Ads, en tjeneste levert av Google, for å drive digital annonsering. Dette inkluderer både visning av annonser på Google sine plattformer og nettverk, samt remarketing og målrettet annonsering basert på brukernes tidligere besøk på vår nettside.
Hvordan fungerer Google Ads?
Når du besøker vår nettside, kan Google Ads sette en cookie i nettleseren din. Denne cookien lar oss vise deg tilpassede annonser basert på dine tidligere aktiviteter og interaksjoner med vår nettside. For eksempel, hvis du har vist interesse for bestemte produkter eller tjenester hos oss, kan du se annonser relatert til disse når du bruker Google sitt søkenettverk eller besøker nettsteder som er en del av Googles Displaynettverk.
Datainnsamling og bruk
Google samler inn informasjon som IP-adresse, nettlesertype, operativsystem, henvisningskilde, besøkslengde og sidevisninger gjennom bruk av cookies. Denne informasjonen brukes for å analysere bruksmønstre, administrere nettstedet, spore brukerbevegelser rundt nettstedet, og samle demografisk informasjon for aggregert bruk. Dataene som samles inn via Google Ads er underlagt Googles eget personvernregelverk.
Dine Valg og Personvern
Vi tar ditt personvern på alvor og ønsker å sikre at du har kontroll over dine personopplysninger. Du kan til enhver tid tilpasse dine annonsepreferanser gjennom Googles Annonseinnstillinger, hvor du kan velge bort målrettet annonsering. Videre kan du også administrere cookies gjennom nettleserinnstillingene dine for å begrense sporing.
For mer informasjon om hvordan Google håndterer data i forbindelse med bruken av Google Ads og hvordan du kan administrere dine personverninnstillinger, vennligst besøk Googles personvernregler.
Bruk av Google Tag Manager
Vår nettside benytter Google Tag Manager (GTM), en tjeneste levert av Google Inc. GTM tillater oss å administrere nettstedstagger gjennom et enkelt grensesnitt. Dette inkluderer blant annet tags for webanalyse og markedsføringskampanjer. Selv om GTM selv ikke samler inn personopplysninger, hjelper det oss med å innlemme og administrere andre tjenester som kan gjøre det. GTM implementerer kun tags som kan samle inn data nødvendig for analyse og markedsføringsformål, basert på brukerinteraksjoner på vår nettside.
Vi bruker GTM for å sikre en smidig og forbedret brukeropplevelse på vår nettside samtidig som vi forstår hvordan våre besøkende interagerer med innholdet vårt. Dette hjelper oss med å optimalisere vår nettpresens og tilby relevant innhold som svarer til våre besøkendes interesser.
For mer informasjon om Google Tag Managers praksis for databehandling og personvern, vennligst besøk Googles personvernregler.
Bruk av Facebook Pixel
Vi benytter Facebook Pixel, et analyseverktøy fra Facebook. Dette verktøyet hjelper oss med å måle effektiviteten av vår reklame ved å forstå handlingene folk utfører på våre nettsider.
Facebook Pixel samler inn informasjon om din bruk av vår nettside, inkludert hvilke sider du besøker, produkter du ser på, og kjøp du eventuelt gjennomfører. Denne informasjonen brukes til å:
Tilpasse og forbedre din brukeropplevelse på vår nettside ved å vise deg mer relevante annonser og tilbud, både på Facebooks plattformer og utenfor.
Måle effekten av annonsekampanjene våre for å sikre at vi tilbyr interessante og relevante tilbud.
All informasjon som samles inn via Facebook Pixel behandles i tråd med Facebooks retningslinjer for databehandling samt vår egen personvernerklæring. Vi deler ikke personlig identifiserbar informasjon med Facebook; informasjonen som samles inn er anonymisert og brukes i aggregert form.
Du har mulighet til å styre dine personverninnstillinger og reklamepreferanser direkte hos Facebook for å justere hvilken type annonser du ser.
Bruk av Adform
Adform er en digital annonseringsplattform som hjelper oss med å målrette, levere, og analysere effekten av våre digitale annonser på tvers av internett.
Adform samler inn data ved hjelp av cookies og lignende teknologier for å spore interaksjoner med våre annonser, som inkluderer informasjon om visninger, klikk, og besøk på vårt nettsted. Denne informasjonen kan brukes til å forstå brukeratferd og preferanser, som hjelper oss å vise deg annonser som er mer relevante for dine interesser.
Informasjonen samlet inn av Adform behandles i samsvar med deres retningslinjer for personvern, og ingen personlig identifiserbar informasjon deles med tredjeparter uten ditt eksplisitte samtykke. Dataene brukes i aggregert form for å analysere og optimalisere annonsekampanjer.
Du har rett til å velge bort innsamling og bruk av informasjon av Adform ved å administrere dine cookie-preferanser gjennom vårt cookie-samtykkeverktøy eller ved å besøke Adform sin nettside for å justere dine annonsepreferanser.
For mer informasjon om vår bruk av cookies og hvordan vi beskytter dine personopplysninger, vennligst se vår fullstendige personvernerklæring.
Bruk av TikTok Advertising
For å nå ut til og engasjere med et bredere publikum, benytter vårt nettsted TikTok Advertising, en tjeneste levert av TikTok Inc. Denne tjenesten lar oss vise målrettede annonser til brukere på TikTok basert på deres interesser og tidligere interaksjoner med vårt innhold. Ved bruk av TikTok Advertising, kan vi spore effektiviteten av våre annonsekampanjer og forstå bedre hvordan brukere interagerer med nettstedet vårt etter å ha sett våre annonser på TikTok.
TikTok Advertising bruker teknologier som cookies og piksler for å samle inn data om brukernes adferd på vårt nettsted på en anonymisert og aggregert måte. Dette inkluderer informasjon om sidevisninger, varigheten av besøket, og de handlingene som utføres på nettstedet, som hjelper oss med å måle og forbedre ytelsen av våre annonsekampanjer.
Vi respekterer ditt personvern og sikrer at all innsamling og behandling av data gjennom TikTok Advertising overholder gjeldende personvernlovgivning. Brukere kan tilpasse sine annonsepreferanser og personverninnstillinger direkte på TikTok for å kontrollere typen annonser de mottar.
Forhindre misbruk av tjenestene våre
For å sikre informasjonssikkerhet, forebygge svindel og unngå misbruk av våre kampanjetilbud og tjenester behandler vi personopplysninger basert på en berettiget interesse (GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav f). Dette inkluderer tiltak som å logge teknisk informasjon om ditt utstyr og bruk av våre tjenester, for eksempel nettlesertype og -versjon, IP-adresser og bruksmønstre. Vi gjør dette kun når det er nødvendig for å beskytte våre tjenester mot misbruk.
Videre kan vi beholde ditt mobilnummer i opptil 24 måneder etter at du har avsluttet ditt medlemskap eller bedt om sletting av dine data, for å forhindre urettmessig utnyttelse av våre medlemstilbud. Vi bruker mobilnummeret som en unik identifikator i våre systemer, og denne begrensede lagringsperioden er nøye vurdert for å balansere vår interesse i sikkerhet med dine personvernrettigheter.
Vask av data: I henhold til Personvernsforordningens artikkel 5 d) skal personopplysninger være korrekte og oppdaterte, og det må gjøres tiltak i forhold til dette. Fabel oppdaterer derfor fra tid til annen våre kontaktdata i mottakerdatabase med informasjon tilgjengelig fra offentlige registre der det finnes gyldig behandlingsgrunnlag.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav f).
Beriking av data: Som utgangspunkt beriker vi ikke med annen informasjon enn den som våre kunder selv har gitt. Men i tilfeller hvor vi mangler primære kontaktdata på kunder, kan det være vi beriker kundeprofil med helt grunnleggende data; navn, mobilnummer, og adresse med informasjon tilgjengelig fra offentlige registre. Det rettslige grunnlaget for behandlingen vil da være GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav f).
Fabel benytter seg av Vero for digital kommunikasjon. I Vero behandles navn, e-postadresse, mobilnummer, samtykker og statistikk om hvordan mottakere av kommunikasjon interagerer med med e-post de mottar. Vero er et australsk selskap som har forpliktet seg til å følge prinsippene i GDPR gjennom sin databehandleravale med Fabel I tillegg følger Vero Australian Privacy Principles (APP) og Australian Privacy act (1988). I pkt 6 kan du se kontaktinformasjon til Vero.
Bokbasen lagrer e-post, navn og bøker du kjøper. Bokbasen utvikler og tilbyr informasjon og informasjonsløsninger til bokbransjen. Strex, Stripe og Vipps lagrer nødvendige data for å håndtere betalinger.
Amplitude er en plattform for produktanalyse som hjelper selskaper med å spore brukerinteraksjoner for å forbedre produktene sine. Amplitude kan samle inn en rekke data, inkludert:
Brukerens handlinger innenfor lytte-appen til Fabel
Tekniske data som enhetstype, operativsystem og nettleser
Brukerdefinerte hendelser og attributter som apper kan sende
OneSignal er en tjeneste som tilbyr push-varsler og meldingstjenester. OneSignal kan samle inn informasjon som:
Enhetsinformasjon (modell, operativsystem osv.)
Lokasjon (basert på IP-adresse)
Bruk av varsler (åpningsrate og interaksjon med varsler)
Strex Connect er en tjeneste vi bruker for tjenestebasert- og markedskommunikasjon via SMS.
Informasjon som behandles er mobilnummer, eventuelt kundedata som skal flettes inn.
Vi deler ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for en slik deling.
Kjøp av bøker:
Bokbasen lagrer e-post, navn og bøker du kjøper. Bokbasen utvikler og tilbyr informasjon og informasjonsløsninger til bokbransjen Stripe og Vipps lagrer nødvendige data for å håndtere betalinger.
Der vi benytter databehandlere for å behandle personopplysninger på våre vegne, inngår vi nødvendige avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen.
Følgende selskap er i dag sentrale når dine opplysninger behandles. Formål står kort beskrevet i parentes. En mer detaljert beskrivelse av bruken av de ulike underleverandørene, og tilhørende behandlingsgrunnlag er beskrevet i punkt 3.
lVero Holdings Australia Pty Ltd |
E-post markedsføring |
Bokbasen AS. Grensen 12, 0159 Oslo, Norge
|
Kjøp av bøker |
Vipps AS. Dronning Eufemias gate 11, 0191 Oslo, Norge |
Betaling |
Stripe, Inc.510 Townsend Street, San Francisco, CA 94103, USA |
|
Meta Platforms, Inc. 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA |
Annonsering |
Google LLC. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA |
Annonsering og analyse |
TikTok Inc. 5800 Bristol Pkwy, Suite 100, Culver City, CA 90230, USA |
Annonsering |
Strex AS (Strex Connect). Biskop Gunnerus’ gate 14A, 0185 Oslo, Norge |
SMS kommunikasjon |
Amplitude, Inc. 501 2nd Street, Suite 100, San Francisco, CA 94107, USA |
Analyse og personalisering app. |
OneSignal. 2194 Esperanca Avenue, Santa Clara, CA 95054, USA |
Personalisering og varslinger i app |
Du kan utøve dine rettigheter ved å sende oss e-post til [email protected]. I begge tilfeller ber vi deg merke henvendelsen med «Personvern» slik at vi raskest mulig får oversendt dette til vårt personvernombud. Du har krav på svar uten ugrunnet opphold, og senest innen én måned.
Innsyn i egne opplysninger: Du kan be om en kopi av alle opplysninger vi behandler om deg.
Korrigering av personopplysninger: Du kan be oss rette eller supplere opplysninger som er feilaktige eller misvisende.
Sletting av personopplysninger: I gitte situasjoner kan du be oss slette opplysninger om deg selv.
Begrensning av behandling av personopplysninger: I noen situasjoner kan du også be oss begrense behandlingen av opplysninger om deg.
Protestere mot en behandling av personopplysninger: Dersom vi behandler opplysninger om deg med grunnlag i våre oppgaver eller på bakgrunn av en interesseavveining, har du rett til å protestere på vår behandling av opplysninger om deg.
Dataportabilitet: Dersom vi behandler opplysninger om deg med grunnlag i samtykke eller en kontrakt, kan du be oss om å overføre opplysninger om deg til deg eller til annen behandlingsansvarlig.
Du kan klage på vår behandling av personopplysninger: Du kan også klage over vår behandling av personopplysninger. Dette gjør du til Datatilsynet.
Kontakt oss gjerne gjennom kontaktinformasjonen du finner på våre nettsider.
Gjelder henvendelsen din behandling vi gjør på vegne av våre mange kunder, ber vi deg kontakte dem først, så vil de henvende seg videre til oss i tråd med våre avtaler. Dette gjør at din henvendelse blir behandlet så raskt som mulig.
Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert 24.05.2024.
Oslo, 6. mai 2024
Fabel Lyd AS